• Αρχική
  • Ξεκινήστε από εδώ
  • Ποια είμαι
  • Τύπος
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
  • Λένε…
  • Club Μελών Love, mom

Aspa Online

Blogger. Μαμά. "Η ζωή με τα παιδιά είναι πιο διασκεδαστική όταν τη μοιράζεσαι!"

  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ
  • ΣΧΟΛΕΙΟ
  • ΣΠΙΤΙ
    • ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΙΔΕΕΣ & ΛΥΣΕΙΣ
  • ΕΜΠΝΕΥΣΗ
  • Η ΖΩΗ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΑΤΑΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΑΣ
  • E-SHOP

Σε ποια ηλικία πρέπει να αρχίσουν τα παιδιά μου Αγγλικά;

Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας είναι ο «βασιλιάς» των εξωσχολικών δραστηριοτήτων των παιδιών μας. Οι απόψεις ως προς την προτεραιότητα εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου ή ενός αθλήματος μπορεί να διίστανται, αλλά οι περισσότεροι γονείς φαίνεται να συμφωνούν ότι τα παιδιά χρειάζεται να έρθουν σε επαφή σχετικά νωρίς με τα Αγγλικά προκειμένου να είναι καλά εφοδιασμένα για τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

ekmathisi-agglikwn

Από το βιβλίο Starters World List Picture Book του Cambridge English (σε pdf)

 

Πόσο νωρίς είναι όμως το «νωρίς»;

Ένα ερώτημα που απασχολεί όμως όλους τους γονείς είναι αν υπάρχει κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει να μαθαίνει το παιδί τους Αγγλικά. Αν και όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της έναρξης εκμάθησης των Αγγλικών από την προσχολική κιόλας ηλικία (αλλά και την πρώτη και δεύτερη τάξη του δημοτικού), αρκετοί γονείς εκφράζουν επιφυλάξεις μήπως «φορτώσουν» τα παιδιά τους με πληροφορίες που δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν και προσθέσουν άγχος στο παιδί που προσπαθεί να κατακτήσει σε πρώτη φάση την μητρική του γλώσσα. Η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι μήπως το παιδί μπερδέψει τελικά τις δύο γλώσσες, αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες και τελικά πιεστεί σε τέτοιο βαθμό που αντιπαθήσει τα Αγγλικά ή μείνει πίσω στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.

Τους ίδιους προβληματισμούς θυμάμαι ότι είχα κι εγώ. Η μεγάλη μου κόρη ξεκίνησε τελικά Αγγλικά στην Τρίτη δημοτικού ενώ η μικρή στην Πρώτη. Τώρα πλέον καταλήγω ότι «the sooner the better» αλλά καθώς το κάθε παιδί είναι μοναδικό και ο τρόπος διδασκαλίας της ξένης γλώσσας είναι εντελώς διαφορετικός ανάλογα με τον τρόπο που γίνεται, δεν μπορώ να δώσω μία «μαγική συμβουλή» για το ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί. Θα πρέπει να το κάνει ο κάθε γονέας από μόνος του ανάλογα με τις συνθήκες που μόνο εκείνος γνωρίζει.

Εκείνο όμως που μπορώ να κάνω είναι να παραθέσω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο διαφορετικών απόψεων, προκειμένου να σας βοηθήσω να καταλήξετε στη δική σας εμπεριστατωμένη απόφαση.

 

Η «σχολή» εκείνων που πιστεύουν ότι είναι ίσως καλύτερο να ξεκινά η εκμάθηση των αγγλικών στην Τρίτη δημοτικού, στηρίζεται στα ακόλουθα επιχειρήματα:

  1. Οι μαθητές φτάνουν σε μικρότερο χρονικό διάστημα στο ίδιο επίπεδο γνώσεων με εκείνους που ξεκίνησαν νωρίτερα. Μαθαίνουν γρηγορότερα, λόγω των αυξημένων  γνωστικών τους ικανοτήτων.
  2. Τα παιδιά έχουν να βασίσουν τις γνώσεις τους για τα Αγγλικά πάνω στις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει για τα Ελληνικά. Έχουν ένα «μπουσούλα» πάνω στον οποίο χτίζουν: τη μητρική τους γλώσσα.
  3. Είναι σε θέση πια να μάθουν τους κανόνες της γλώσσας: το ένστικτο αντικαθίσταται από τις γνώσεις για τη δομή και την οργάνωση του γλωσσικού οικοσυστήματος.
  4. Είναι ώριμα να εκφράσουν και να επικοινωνήσουν τις σκέψεις τους και στην Αγγλική  καθώς έχουν ήδη μάθει να τις εκφράζουν και στην Ελληνική.
  5. Τα παιδιά κατανοούν και με τη λογική τους τη χρησιμότητα εκμάθησης της Αγγλικής καθώς νιώθουν την ανάγκη να κατανοήσουν το πλήθος ερεθισμάτων που δέχονται στην Αγγλική (internet, ταινίες, εκπομπές, τραγούδια, επιγραφές).

Επαναλαμβάνω και πάλι ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, έχει τους δικούς του ρυθμούς μάθησης, το δικό του βαθμό ωριμότητας, τα δικά του επίπεδα περιέργειας όσον αφορά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.

 

Πλεονεκτήματα εκμάθησης Αγγλικών από την προσχολική ηλικία (και τις 2 πρώτες τάξεις του Δημοτικού)

  1. Η μάθηση αποκτιέται κυρίως μέσα από το παιχνίδι. Τα Αγγλικά σε αυτές τις ηλικίες έχουν περισσότερο τον χαρακτήρα της δημιουργικής απασχόλησης και περιλαμβάνουν τραγούδια, ζωγραφιές, χειροτεχνίες, κατασκευές, εικόνες, δραματοποίηση ιστοριών, σκετς και άφθονο οπτικοακουστικό υλικό- το παιδί μαθαίνει χωρίς να αισθάνεται πίεση και την αυστηρή δομή του «μαθήματος».
  2. Η μάθηση αξιοποιεί την έμφυτη περιέργεια των παιδιών για καινούριες γνώσεις αλλά και την εξαιρετική αφομοιωτική τους ικανότητα και ευελιξία στη διαχείριση της γνώσης.
  3. Η διαδικασία της μάθησης λειτουργεί «φυσικά» και διαισθητικά, στα πρότυπα που έχει αναπτύξει το παιδί να κατανοεί και να αναπτύσσει και τη μητρική του γλώσσα χωρίς το φίλτρο της ανάλυσης και της σύνθεσης που αποκτά στη συνέχεια όταν αποκτά επίγνωση των μηχανισμών της γλώσσας.
  4. Τα παιδιά αποκτούν μια αυθεντική προφορά, καθώς η τάση τους για μίμηση και επανάληψη, που είναι τόσο ισχυρή σε αυτές τις ηλικίες, τους καθοδηγεί να αποδίδουν τις λέξεις όσο πιο πιστά γίνεται στο πρωτότυπο – συχνά να μας διορθώνουν κιόλας. Επίσης, σε αυτές τις ηλικίες δεν υπάρχει το συναίσθημα της ντροπής που κάνει τα μεγαλύτερα παιδιά να «προσαρμόζουν» την αγγλική προφορά πιο κοντά στα ελληνικά φωνητικά πρότυπα.
  5. Στη μάθηση συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις μέσα από το πλήθος των δραστηριοτήτων που προσφέρονται με αποτέλεσμα η γνώση που κατακτιέται να είναι βιωματική και πολυαισθητηριακή, άρα να γίνεται σιγά-σιγά μέρος της προσωπικότητας των παιδιών, οργανική και άμεση – όχι σαν κάτι πρόσθετο και ξένο.
  6. Η προφορικότητα των μαθημάτων οδηγεί στην απόκτηση ενός πλούσιου λεξιλογίου – με σωστή προφορά, όπως είπαμε –  και καθώς οι πιο σύνθετες διαδικασίες της γραφής και της ανάγνωσης δεν εξασκούνται, το παιδί εστιάζει περισσότερο στην ομιλία και στην κατανόηση της γλώσσας και έτσι βρίσκεται πιο κοντά στην ουσία της.
  7. Τα παιδιά ζουν από νωρίς την κοινωνικοποίηση και την οργάνωση μιας τάξης που όμως έχει χαρακτήρα εξερεύνησης και πειραματισμού. Μυούνται σε έναν τρόπο σκέψης και δράσης που θα συναντήσουν αργότερα και στις τάξεις του δημοτικού και θα αισθάνονται έτοιμοι να παρακολουθήσουν.
  8. Εξάλλου, η αίσθηση της μάθησης και της απόκτησης γνώσης χτίζει την αυτοπεποίθηση των παιδιών, διευρύνει τους ορίζοντές τους και δίνει τροφή στο πάθος για τη γνώση και την ανακάλυψη γενικά.
  9. Η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα αλλά και τον πολιτισμό που αυτή η γλώσσα μεταφέρει, δημιουργεί μια θετική στάση προς την εκμάθηση ξένων γλωσσών γενικότερα καθώς απαλλάσσει τα παιδιά από τον φόβο του «αγνώστου» και «απρόσιτου».
  10. Η παράλληλη εκμάθηση της μητρικής και της αγγλικής γλώσσας (πρώτη δημοτικού) συμβάλλει στη σύγκριση των δύο γλωσσών, στη μεταφορά «στρατηγικών» από τη μία γλώσσα στην άλλη, στην καλύτερη κατανόηση της μητρικής γλώσσας και προωθεί τη γενικότερη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι δεν τίθεται θέμα «μπερδέματος» των δύο γλωσσών καθώς οι πληροφορίες τους αποθηκεύονται σε διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου και ανακαλούνται ξεχωριστά ανάλογα με τις ανάγκες.

Φαίνεται λοιπόν πολύ εύλογο να θέλουμε ως γονείς να αξιοποιήσουμε αυτή τη φυσική ροπή των μικρών παιδιών για τη μάθηση, τη χαρά για την ανακάλυψη νέων γνώσεων, αλλά και τη δημιουργικότητα και ευελιξία που έχει η σκέψη τους στην προσχολική ηλικία ώστε να αφομοιώσει πιο άμεσα μια ξένη γλώσσα.

Καθώς τα παιδιά ως μαθητές πλέον του Δημοτικού και Γυμνασίου, εμπλουτίζουν συνεχώς τις γνώσεις τους στα Αγγλικά και τις συνδέουν με κανόνες στη γραφή και ανάγνωση, η σειρά από εξετάσεις του Cambridge για νεαρούς μαθητές έρχεται να ενθαρρύνει την εκμάθηση των Αγγλικών και να προσφέρει στα παιδιά όλα τα εφόδια και τα ερεθίσματα για την εδραίωσή της ενώ παρέχει την πιο αξιόπιστη αντανάκλαση των γλωσσικών δεξιοτήτων τους.

Η άνεση με την οποία οι κόρες μου σερφάρουν πλέον στο internet, τραγουδάνε τα λόγια των αγαπημένων τους τραγουδιών, και γράφουν τις πρώτες τους εκθέσεις ή ακόμα και βιβλία σε τόσο μικρή ηλικία με εντυπωσιάζει! Ας είναι το ταξίδι της εξερεύνησης της ξένης γλώσσας μία μαγική περιπέτεια για όλα τα παιδιά. Θα είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα εφόδια της ζωής τους.

 

Σε ποια ηλικία πρέπει να αρχίσουν τα παιδιά μου Αγγλικά;

ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΥΛΙΚΟΥ

Γίνετε συνδρομητές στο newsletter μου κι αποκτήστε πρόσβαση στη βιβλιοθήκη υλικού μου, που περιέχει λίστες οργάνωσης, βοηθήματα και εργαλεία για εκτύπωση!

Το email σας προστατεύεται και χρησιμοποιείται σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου

Success! Now check your email to confirm your subscription.

There was an error submitting your subscription. Please try again.

Powered by ConvertKit
  • Share
  • Tweet
  • Pin
  • 843shares

Σχετικά posts:

Το γράμμα του Neil Armstrong στη δασκάλα τουΤο γράμμα του Neil Armstrong στη δασκάλα του Default ThumbnailΤα δημοφιλέστερα άρθρα στο Facebook για το 2011 και τα δύο που ξεχώρισα Default ThumbnailΠού είναι οι διακρίσεις;

Ανηκει στην κατηγορια:Σκέψεις, Σχολείο επισημασμένο με:Cambridge English, ξένη γλώσσα, εκπαίδευση, Αγγλικά

Σχόλια

  1. Ναταλι αναφέρει:

    25/08/2020 at 21:47

    Πολυ κατατοπιστικό και το post και τα σχόλια. Ευχαριστούμε πολυ! Θα ήταν πολυ ενδιαφέρον να είχαμε και την άποψη σας σχετικά με το ποτε τα παιδιά να ξεκινήσουν δεύτερη γλώσσα και ποια.

    Απάντηση
    • Aspa αναφέρει:

      01/09/2020 at 09:08

      Χαίρομαι που το post βοήθησε! Μακάρι να μπορούσα να δώσω απάντηση για το θέμα της ηλικίας της δεύτερης γλώσσας, αλλά υπάρχουν τόσες διαφορετικές παράμετροι που θα ήταν άστοχο. Θα πρέπει να το κάνει ο κάθε γονέας από μόνος του ανάλογα με τις συνθήκες που μόνο εκείνος γνωρίζει.

      Ούτε για την επιλογή της γλώσσας θα μπορούσα να απαντήσω… Στη δική μας περίπτωση η πρώτη γλώσσα ήταν τα Αγγλικά και όταν ήρθε η στιγμή να επιλέξουν γλώσσα στο σχολείο, τις άφησα να επιλέξουν μόνες τους.

      Είχα γράψει τότε σχετικά εδώ: https://www.aspaonline.gr/2013/05/20/oh-mon-dieu-ta-gallika-den-exoun-elpida/

      (Τελικά επέλεξαν Γαλλικά!)

      Απάντηση
  2. Parentslandgr αναφέρει:

    03/05/2014 at 08:28

    Καλημέρα και καλό μήνα. Πολύ χρησιμη ανάρτηση. Εδω και καιρό αναρωτιέμαι. Εμεις αντίθετα επιλέξαμε να τον ξεκινήσουμε του χρόνου στην τριτη δημοτικού. Ομως με το σκεπτικό οτι στο σχολείο του κανουν Αγγλικά από την πρώτη δημοτικού σαν παιχνίδι και ηδη γνωρίζει αρκετό λεξιλόγιο. Το λαθος για μένα δεν είναι ποτε θα ξεκινήσεις αλλά το πώς και με ποιόν. Αν θα έχει τη σωστή μέθοδο για την κάθε ηλικία και αν θα κάνει το παιδί να αγαπήσει την γλώσσα.

    Απάντηση
    • Aspa αναφέρει:

      03/05/2014 at 12:19

      Κι εμένα η μεγάλη κόρη ξεκίνησε στην Τρίτη δημοτικού. Η μικρή τελικά στην Πρώτη.
      Το πώς και με ποιον είναι πολύ σημαντικό, συμφωνώ!

      Απάντηση
  3. Elenie Tsimponi αναφέρει:

    03/05/2014 at 01:20

    Το βασικο πλεονεκτημα του ναξεκινησουν νωρις ειναι η κατακτηση καποιων φωνηματων που δεν υπαρχουν στη δικη μας γλωσσα! Η επαφη με την αυθεντικη προφορα μεσω native speakers μουσικης ταινιων κλπ ειναι ανεκτιμητη. Οι native speakers ομως σπανια αναλαμβανουν prejunior ταξεις… απο την αλλη το να πιεζεις ενα παιδι να κανει κατι που δεν θελει η δεν ειναι ετοιμο να κανει ειναι τραγικο. Και αργα να ξεκινησει καποιος δεν ερχεται το τελος του κοσμου

    Απάντηση
    • Aspa αναφέρει:

      03/05/2014 at 12:26

      Να ένα ακόμα χρήσιμο tip για τους γονείς που προκύπτει από αυτά που έγραψες: Να προσπαθούν να φέρουν σε επαφή τα παιδιά με native speakers! Μακάρι να είναι ο άνθρωπος που θα τα διδάξει την ξένη γλώσσα native speaker, αλλά καμιά φορά δεν γίνεται. Μπορεί όμως να υπάρχουν γείτονες, συμμαθητές των παιδιών κλπ κλπ από ξένη χώρα. Τι ωραία ευκαιρία για τα παιδιά!
      Επίσης κάποιοι φίλοι που αναζητούσαν παλαιότερα baby-sitter επέλεξαν Αγγλίδα για αυτόν ακριβώς το λόγο.
      Thanks!

      Απάντηση
      • καλη αναφέρει:

        04/05/2014 at 01:48

        Το προβλημα δυστυχως με τους νεητιβ ειναι οτι συνηθως δεν ειναι καταλληλα καταρτισμενοι και ενω τα παιδια αποκτουν σχετικα καλη προφορα δεν αποκτουν καμια βαση σε γραμματικη και συντακτικο και το οικοδομημα γκρεμιζεται. Παντα φυσικα μιλαω για τους νεητιβ χωρις πτυχιο διδασκαλιας. Εχω πολλα να σου πω. Αυριο απο τον σταθερο υπολογιστη γιατι απο ταμπλετ δεν μπορω.

        Απάντηση
        • Αρετή αναφέρει:

          06/05/2014 at 00:11

          Οι native speakers που κάνουν Pre-Junior τάξεις (υπάρχουν κάποιοι, όχι πολλοί) δεν χρειάζεται να ξέρουν συντακτικό και γραμματική (ή μάλλον δεν χρειάζεται να μπορούν να το εξηγήσουν) αφού η διδασκαλία στις προπαρασκευαστικές τάξεις δεν περιλαμβάνει γραμματικούς κανόνες. Σε μεγαλύτερες τάξεις οι native speakers μπορούν να δουλέψουν συμπληρωματικά, προσφέροντας εξάσκηση στα προφορικά και στο listening. Οι native speakers είτε έχουν πτυχίο διδασκαλίας είτε όχι αποτελούν μια παρακινδυνευμένη επιλογή διδασκάλου για όλα τα επίπεδα στα οποία διδάσκεται γραμματική γιατί ακόμα κι αν μπορούν να διδάξουν αγγλική γραμματική δεν μπορούν να τη συσχετίσουν με την ελληνική γραμματική, κάτι που είναι απαραίτητο για την πλήρη κατανόησή της, Τα αποτελέσματα όμως όταν δουλεύουν μαζί με Έλληνες καθηγητές, μπορούν να είναι θεαματικά.

          Απάντηση
  4. Μαρία Μ. αναφέρει:

    02/05/2014 at 18:01

    Πλήρες το post, ευχαριστούμε Άσπα.
    Εμείς θα αρχίσουμε το Σεπτέμβριο!

    Απάντηση
    • Aspa αναφέρει:

      03/05/2014 at 12:26

      Καλή αρχή Μαρία! Θα τα λέμε!

      Απάντηση
  5. C Iliopoulos αναφέρει:

    02/05/2014 at 14:08

    ΜΑΘΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΓΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ

    Μπράβο Άσπα, πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση.

    Θα ήθελα μόνο να επιστήσω την προσοχή μαθητών και γονέων στο θέμα των διπλωμάτων. Παλιότερα έπαιρνες ένα δίπλωμα π.χ. Proficiency και εξασφάλιζες δια βίου ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για όλον τον κόσμο. Σήμερα ακούω όλο και πιο συχνά ότι ιδρύματα του εξωτερικού, ζητούν από υποψήφιους τα διπλώματα ή τα πιστοποιητικά να μην είναι παλιότερα των δύο ετών. Έτσι πολλά παιδιά αναγκάζονται να ξαναδώσουν εξετάσεις (συχνά κατωτέρου επιπέδου του τίτλου που ήδη κατέχουν) σπαταλώντας χρόνο και χρήμα.

    Πέρα από τους καθαρά πρακτικούς λόγους (εργασία, ενημέρωση, σπουδές) για μένα το πιο σημαντικό στην εκμάθηση μιας οποιασδήποτε ξένης γλώσσας, σε οποιαδήποτε ηλικία είναι το 9. Η επαφή με έναν άλλο πολιτισμό και η ευκαιρία του ετεροπροσδιορισμού. Η προσωπική μου δε εμπειρία (από τότε!) είναι ότι όσο κι αν τ’ αγαπώ τα γαλλικά, ως διαδικασία εκμάθησης ήταν πολύ λιγότερο ανοιχτά στον κόσμο εκτός Γαλλίας απ’ ότι τ’ αγγλικά.

    Απάντηση
    • Aspa αναφέρει:

      03/05/2014 at 12:34

      Έχω κι εγώ διάφορες εμπειρίες από την εκμάθηση Γαλλικών σε σχέση με εκμάθηση Αγγλικών. Ωραίο θέμα για συζήτηση…

      Η επαφή με άλλους πολιτισμούς είναι σπουδαίο “δώρο” για τα παιδιά και πόσο μάλλον όταν κατά καιρούς συνδυάζεται με ταξίδια στο εξωτερικό. Που για εμάς είναι χωρίς καμία αμφιβολία ο επόμενος στόχος!

      Απάντηση
    • Σοφία αναφέρει:

      05/05/2014 at 23:22

      Τα Πανεπιστήμια ζητάνε συγκεκριμένα πτυχία (π.χ. IELTS) τα οποία δεν μπορείς να δώσεις στην ηλικία των 15-16 χρονών που δίνουν τα περισσότερα παιδιά Proficiency, ούτε και έχει νόημα να τα δώσεις τότε αφού δεν θα τα χρειαστείς πριν λήξουν. Οπότε η λύση είναι ή να μην δώσεις για Proficiency και να περιμένεις πότε και αν θα χρειαστείς κάποιο άλλο πιστοποιητικό για να κάνεις σπουδές στο εξωτερικό ή να δώσεις ώστε να έχεις ένα πιστοποιητικό γνώσεων “γενικής χρήσης” και αν χρειαστείς κάτι παραπάνω στο μέλλον, να το δώσεις τότε. Άλλωστε τα παιδιά τα στέλνουμε να δώσουν εξετάσεις όχι μόνο για το χαρτί αλλά και για το φορτσάρισμα – αλλιώς διαβάζουν τα παιδιά που βρίσκονται αντιμέτωπα με μια εξεταστική κι αλλιώς αυτά που απλά διαβάζουν.

      Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι πλέον υπάρχουν πολλά “Lower” και πολλά “Proficiency” τα οποία αναγνωρίζονται μεν από τον ΑΣΕΠ ως ισότιμα, δεν είναι όμως πραγματικά ισότιμα, δεν έχουν την ίδια αξία στην αγορά εργασίας και δεν αναγνωρίζονται ακόμα και από ελληνικά ιδρύματα (π.χ. για μεταπτυχιακά). Εννοείται στο εξωτερικό δεν τα ξέρουν ούτε στις χώρες από τις οποίες προέρχονται. Κυρίως πρόκειται για πιστοποιητικά με πολύ χαμηλές βάσεις, που δίνουν στους γονείς και στο παιδί την ψευδαίσθηση ότι ξέρει αγγλικά – το πόσα ΔΕΝ ξέρει θα αποδειχθεί όταν χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσει στο μέλλον.

      Αυτό που ίσχυε παλιότερα, ότι με ένα Proficiency είχες ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας που είχε αντίκρισμα σε όλο τον κόσμο, ισχύει ακόμα για το Proficiency του πανεπιστημίου Cambridge (CPE). Δυστυχώς αυτό είναι το Proficiency με το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας και οι Έλληνες μαθητές σε μεγάλο βαθμό το αποφεύγουν για χάρη άλλων, πιο εύκολων πτυχίων.

      Απάντηση
      • Aspa αναφέρει:

        08/05/2014 at 09:48

        Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που μοιράζεσαι Σοφία σχετικά με τα πολλά “Lower” και “Proficiency”. Ευχαριστούμε!

        Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Aspa Online

Γεια είμαι η Άσπα! Πιστεύω ότι η ζωή είναι πιο διασκεδαστική όταν τη μοιράζεσαι κι έτσι σε αυτό το blog μοιράζομαι τις σκέψεις μου και τις περιπέτειές μου με τα παιδιά μου τα τελευταία 14 χρόνια. Καλώς ήρθατε!
[Περισσότερα…]

Τι ψάχνετε;

e-shop Aspa Online
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Δωρεάν εκτυπώσιμα

Πρόσφατα Posts

  • 5 δραστηριότητες εκτός σπιτιού για ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά
  • 18 χρόνια λαγάνες (2023)
  • 20 ερωτήσεις για να κάνουμε στα παιδιά μας (ώστε να τα γνωρίσουμε καλύτερα)
  • Ημερολόγιο 2023 για εκτύπωση (δωρεάν)
  • 2022: Αξέχαστη χρονιά! [για εκτύπωση]

Λένε για το blog

Γεμάτο συναίσθημα

Πολλά συγχαρητήρια για το blog! Από τα καλύτερα, με πολλές πρωτότυπες ιδέες, γεμάτο συναίσθημα, σε μια εποχή που κοντεύουμε να το χάσουμε… Ευχαριστώ!

Δώρα
Διαβάστε τι άλλο λένε >>

Copyright © 2023 · Aspa Online · Όροι Χρήσης · Πολιτική Απορρήτου · Όλα τα κείμενα και οι εικόνες είναι πνευματική ιδιοκτησία του Aspa Online. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η αναδημοσίευση και η τροποποίησή τους χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του δημιουργού τους. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

  • 843shares
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας
Για να σας εξασφαλίσουμε κορυφαία εμπειρία περιήγησης, χρησιμοποιούμε cookies. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", αποδέχεστε όλα τα cookies. Μπορείτε επίσης να επισκεφτείτε τις "Ρυθμίσεις cookies" για περισσότερες επιλογές.
Ρυθμίσεις cookiesΑποδοχή όλων
Manage consent

Σχετικά με τα cookies

Αυτό το website χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως αναγκαία αποθηκεύονται στον browser σας, καθώς είναι απαραίτητα για την βασική λειτουργία του website. Χρησιμοποιούμε επίσης και cookies τρίτων μερών που μας βοηθούν να καταλάβουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτό το website ώστε να βελτιώσουμε την εμπειρία σας. Αυτά τα cookies, αποθηκεύονται στον browser μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης την επιλογή να τα απορρίψετε. Όμως απορρίπτοντάς τα η εμπειρία σας ενδέχεται να μειωθεί σημαντικά.
Αναγκαία
Always Enabled
Τα αναγκαία cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του website. Αυτά τα cookies εξασφαλίζουν βασική λειτουργικότητα περιήγησης και ασφάλειας του website, ανώνυμα.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
XSRF-TOKENThe cookie is set by Wix website building platform on Wix website. The cookie is used for security purposes.
Λειτουργικότητας
Τα cookies λειτουργικότητας, βοηθούν σε ορισμένες λειτουργίες όπως το μοίρασμα του περιεχομένου ενός website στα social media, την αποδοχή feedback και άλλα.
CookieDurationDescription
tve_leads_unique1 monthThis cookie is set by the provider Thrive Themes. This cookie is used to know which optin form the visitor has filled out when subscribing a newsletter.
_ck_form1 yearThis cookie is set by the provider ConvertKit. This cookie is used for displaying and managing the email subscription forms on the website.
__cf_bm30 minutesThis cookie is set by CloudFlare. The cookie is used to support Cloudflare Bot Management.
Επίδοσης
Τα cookies επίδοσης χρησιμοποιούνται για να καταλάβουμε και να αναλύσουμε τους δείκτες αποτελεσματικότητας του website έτσι ώστε να παρέχουμε καλύτερη εμπειρία χρήστη.
Στατιστικά
Αυτά τα cookies μας βοηθούν να κατανοήσουμε πώς οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με το website μας. Μας παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό επισκεπτών, τις πηγές επισκεψιμότητας, κλπ.
CookieDurationDescription
CONSENT16 years 5 months 19 days 10 hours 26 minutesThese cookies are set via embedded youtube-videos. They register anonymous statistical data on for example how many times the video is displayed and what settings are used for playback.No sensitive data is collected unless you log in to your google account, in that case your choices are linked with your account, for example if you click “like” on a video.
vuid2 yearsThis domain of this cookie is owned by Vimeo. This cookie is used by vimeo to collect tracking information. It sets a unique ID to embed videos to the website.
_ga2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat_gtag_UA_19662080_11 minuteThis cookie is set by Google and is used to distinguish users.
_gid1 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form.
__gads1 year 24 daysThis cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
Προώθησης
Τα cookies προώθησης παρέχουν στους επισκέπτες διαφημίσεις και καμπάνιες που τους ενδιαφέρουν. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια μάρκετινγκ είναι πιο αποτελεσματικά.
CookieDurationDescription
fr3 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE1 year 24 daysUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie15 minutesThis cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
YSCsessionThis cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_fbp3 monthsThis cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website.
Άλλα
Τα άλλα cookies, είναι ακόμα στο στάδιο κατηγοριοποίησης και δεν έχουν ακόμα ταξινομηθεί σε μία από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
CookieDurationDescription
tlf_281 dayNo description
tl_9226_10434_441 monthNo description
tl_9536_9536_221 monthNo description
tl_9722_9722_251 monthNo description
tl_9762_9763_281 monthNo description
yt-remote-connected-devicesneverNo description available.
yt-remote-device-idneverNo description available.
_mailapp_sessionNo description available.
_pin_unauth1 yearNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo