Το MissRepresentation είναι ένα ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο δίκτυο OWN (Oprah Winfrey Network) και εξετάζει πώς η διαστρέβλωση και η υποτιμητική απεικόνιση των γυναικών στα media έχει οδηγήσει στην ελλιπή εκπροσώπησή τους σε θέσεις δύναμης και επιρροής.
Σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής, της δημοσιογραφίας, της τέχνης και τη εκπαίδευσης μιλάνε για τα μηνύματα που μεταδίδουν τα media και για το πώς η νέα γενιά εισπράττει ότι η αξία της γυναίκας εξαρτάται από τα νιάτα της, την ομορφιά της και τη σεξουαλικότητά της – και όχι από τον χαρακτήρα της ή τις ηγετικές της ικανότητες.
Τροφή για σκέψη (από το ντοκιμαντέρ και από το site)
✔ Σε μία εβδομάδα ένας μέσος έφηβος στην Αμερική ξοδεύει 31 ώρες βλέποντας τηλεόραση, 17 ώρες ακούγοντας μουσική, 3 ώρες βλέποντας ταινίες, 4 ώρες διαβάζοντας περιοδικά και 10 ώρες στο internet. Πρόκειται για 10 ώρες και 15 λεπτά κατανάλωση media την ημέρα.
✔ 53% των 13χρονων κοριτσιών είναι δυσαρεστημένα με το σώμα τους. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 78% στην ηλικία των 17. Το ποσοστό της κατάθλιψης στα κορίτσια και στις γυναίκες έχει διπλασιαστεί από το 2000 ως το 2010.
✔ Οι γυναίκες αποτελούν το 3% των CEO των εταιρειών of Fortune 500.
✔ “Δεν μπορείς να είσαι, αυτό που δεν βλέπεις.”
~ Marian Wright Edelman
✔ “Τα media μπορούν να είναι εργαλείο αλλαγής. Μπορούν να ξυπνήσουν τους ανθρώπους και να αλλάξουν μυαλά. Εξαρτάται από το ποιος πιλοτάρει το αεροπλάνο.”
~ Katie Couric, κεντρική παρουσιάστρια ειδήσεων CBS Evening
✔ Το 86% της αγοραστικής δύναμης είναι στις τσέπες των γυναικών. Ας αρχίζουμε να αλλάζουμε τα πράγματα σταματώντας να αγοράζουμε οτιδήποτε διαστρεβλώνει την εικόνα των γυναικών και παύοντας να παρακολουθούμε εκπομπές που παρουσιάζουν τις γυναίκες ως αντικείμενα. Ας ψηφίσουμε με το τηλεκοντρόλ και το πορτοφόλι μας.
Θύμωσε κανείς; Εγώ ναι! Ας κάνουμε κάτι για αυτό ξεκινώντας από τη διάδοση αυτού του μηνύματος. Η δύναμη είναι στο χέρι μας.
“Ο πιο συνηθισμένος τρόπος που οι άνθρωποι παραιτούνται από τη δύναμή τους είναι νομίζοντας ότι δεν έχουν δύναμη.”
~Alice Walker
Leda thanks for the link!
Arhontia αναφέρει:
Εμείς θα κάνουμε τη διαφορά! Ας αναλογιστούμε κάθε φορά που καμαρώνουμε τα κοριτσάκια μας. Πόσες φορές θαυμάζουμε την ομορφιά τους (κοριτσάκι μου όμορφο, κουκλίτσα μου εσύ!), και πόσες την εξυπνάδα, την πρωτοβουλία, την σκέψη τους, το δυναμισμό τους; Τί παιχνίδια τους αγοράζουμε; Τί μηνύματα δίνουμε εμείς οι ίδιοι οι γονείς, και κατά πόσο αναπαράγουμε το ίδιο πρότυπο;
Aspa αναφέρει:
Ένα σχόλιο που συμπληρώνει με υπέροχο τρόπο το post. Συμφωνώ απόλυτα! 🙂
ANNA αναφέρει:
Τα πήρα και εγώ 🙂
Το παιχνιδάκι που σου έλεγα για να το δουν κάποοι συνάδελφοι που μπαινουν στο ιστολόγιο μου το εκανα αναρτηση…Οποτε οποτε χρονο το βλεπεις. Θα ηθελα να μου πεις τη γνωμη σου γιατι προς ειμαστε στην αρχη …Το εχουμε παιξει μονο 2 φορες σε ταξη ( το πωρτο παιχνιδι το δευτερο συνεχεια)
Aspa αναφέρει:
Άννα φανταστικό! Θα το παίξουμε αύριο κι όλας! Thanks for sharing!
Sofia αναφέρει:
Τα πήρα λέει! 🙂
Aspa αναφέρει:
Είμαι σίγουρη ότι τα πήραμε για καλό!
Despoina Kakava αναφέρει:
Τουλάχιστον εκεί έχουν έρευνες και δεδομένα. Εδώ;
Aspa αναφέρει:
Έλα ντε… Εδώ;
Pame Thessaloniki αναφέρει:
Καλησπέρα! Το έθεσες, τροφή για σκέψη… Γίνεται όμως κάτι παραπάνω από αυτό?
Aspa αναφέρει:
Καλησπέρα! Πιστεύω ότι ναι, γίνεται! Κατ’ αρχήν εμείς που έχουμε blog, τι σπουδαία ευκαιρία που έχουμε να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε… Ας χρησιμοποιήσουμε τη φωνή μας λοιπόν!
Όσοι είμαστε γονείς, έχουμε τη δύναμη να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας να έχουν έναν πιο υγιή τρόπο σκέψης. Υπάρχει και ένα φυλλάδιο που μπορεί να κατεβάσει κανείς δωρεάν με ιδέες για το πώς μπορεί να πιάσει την κουβέντα για το θέμα. Και προσέχουμε πόσο και τι βλέπουν στην τηλεόραση. Στη σελίδα Take Action υπάρχουν κι άλλες ιδέες για δράση. Τέλος, όπως λέει και πιο πάνω ψηφίζουμε με το πορτοφόλι μας και το τηλεκοντρόλ μας. Προϊόντα που στις διαφημίσεις τους υποτιμούν τις γυναίκες, εκτός! Περιοδικά που κάνουν το ίδιο, όχι ευχαριστούμε δε θα πάρουμε! Εκπομπές που κάνουν το ίδιο, off. Μπορεί να είναι μικρά βήματα αλλά σίγουρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά!