• Αρχική
  • Ξεκίνησε από εδώ
  • Ποια είμαι
  • Τύπος
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
  • Λένε…
  • Club Μελών Love, mom

Aspa Online

Blog για μαμάδες: Ιδέες, Δραστηριότητες & Καθημερινές Συμβουλές

  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ
  • ΣΧΟΛΕΙΟ
  • ΣΠΙΤΙ
    • ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΙΔΕΕΣ & ΛΥΣΕΙΣ
  • ΕΜΠΝΕΥΣΗ
  • Η ΖΩΗ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΑΤΑΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥ
    • ΟΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΑΣ
  • E-SHOP

Πώς να αυξήσετε τις πιθανότητες να σας ακούνε τα παιδιά

Αν τα παιδιά σας σας ακούνε πάντα με την πρώτη και ανταποκρίνονται πάντα σε αυτό που τους λέτε χωρίς πολλές κουβέντες αυτό το post ΔΕΝ είναι για εσάς. (Θέλουμε όμως να μάθουμε το μυστικό. Πείτε μας στα σχόλια!)

Αν τα παιδιά σας είναι σαν τα δικά μου (που είναι σαν τα περισσότερα παιδιά του κόσμου) συνεχίστε να διαβάζετε. Θα μοιραστώ μαζί σας ένα tip για το πώς να αυξήσουμε τις πιθανότητες να μας ακούνε τα παιδιά μας.

Πώς να αυξήσετε τις πιθανότητες να σας ακούνε τα παιδιά

Βασίζεται σε επιστημονική έρευνα και μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στην περίπτωση των παιδιών αλλά και στις υπόλοιπες διαπροσωπικές μας επαφές.

Η έρευνα

Η καθηγήτρια ψυχολογίας του Harvard Ellen Langer διεξήγαγε τη δεκαετία του ’70 μία έρευνα για να εξετάσει τη σημασιολογία των αιτημάτων.

Να δηλαδή τι ακριβώς έκανε και τι ανακάλυψε:

Στο φωτοτυπικό ενός πανεπιστημίου, μαζευόταν συνήθως μεγάλη ουρά. Έβαλε λοιπόν κάποιον να πλησιάζει τον μπροστινό της ουράς και να τον ρωτάει μία από τις παρακάτω ερωτήσεις.

  1. Συγνώμη έχω 5 αντίγραφα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό;
  2. Συγνώμη έχω 5 αντίγραφα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό γιατί θέλω να βγάλω φωτοτυπίες;
  3. Συγνώμη έχω 5 αντίγραφα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό γιατί βιάζομαι;

Στην πρώτη περίπτωση το 60% των ανθρώπων παραχώρησαν τη σειρά τους.
Στη δεύτερη περίπτωση, το 93% των ανθρώπων παραχώρησαν τη σειρά τους.
Στην τρίτη περίπτωση το 94% των ανθρώπων παραχώρησαν τη σειρά τους.

Βλέπουμε λοιπόν ότι στην πρώτη περίπτωση 60% των ανθρώπων παραχώρησαν τη σειρά τους χωρίς να υπάρχει αιτιολόγηση – και μέχρι εδώ καλά.

Το ενδιαφέρον εντοπίζεται στη δεύτερη περίπτωση: το 93% παραχώρησαν τη σειρά τους ακούγοντας την αστεία δικαιολογία “γιατί θέλω να βγάλω φωτοτυπίες”. Το “γιατί θέλω να βγάλω φωτοτυπίες” δεν σημαίνει τίποτα! Παρ’ όλα αυτά μόνο επειδή μπήκε το “γιατί”, το ποσοστό επιτυχίας αυξήθηκε από το 60% στο 93%.

Στην τρίτη περίπτωση η αιτιολογία είχε κάποια μεγαλύτερη βαρύτητα παρ’ όλα αυτά το ποσοστό επιτυχίας αυξήθηκε ελάχιστα σε σχέση με τη δεύτερη περίπτωση.

Πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να δώσεις οποιαδήποτε αιτιολογία για κάτι και τα ποσοστά επιτυχίας σου να αυξηθούν!

Η έρευνα συνεχίστηκε με μία μικρή διαφοροποίηση. Έβαλαν τον άνθρωπο που ήθελε να προηγηθεί να κρατάει 20 σελίδες αντί για 5. Εκεί τα ποσοστά επιτυχίας μειώθηκαν σε όλες περιπτώσεις (24%, 24% και 42%). Αυτό σημαίνει ότι όταν ζητάς κάτι που έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, η αιτιολογία έχει μεγαλύτερη βαρύτητα.

Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε την έρευνα για να μας ακούνε τα παιδιά;

Η συγκεκριμένη έρευνα μας δείχνει ότι αν θέλουμε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να μας ακούσουν τα παιδιά μας, θα πρέπει να τους λέμε το γιατί.

Να δυο παραδείγματα για το πώς θα ζητούσα εγώ στα παιδιά μου να κάνουν κάτι ώστε να αυξήσω τις πιθανότητές μου να με ακούσουν:

  • Εβίτα, βάλε σε παρακαλώ ηλεκτρική στην κουζίνα γιατί έχουν πέσει ψίχουλα και θα μαζευτούν μυρμήγκια.
  • Εβελίνα θυμήσου να πάρεις ομπρέλα γιατί το μεσημέρι που θα γυρνάς θα βρέχει.

Παρ’ όλο που το πρώτο παράδειγμα αγγίζει το θέμα “δουλειές του σπιτιού” οι δουλειές σπιτιού είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το θέμα στο σχετικό post μου Δουλειές του σπιτιού και παιδιά: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε (και γιατί είναι κλειδί για την επαγγελματική τους επιτυχία) .

Όσο για το δεύτερο παράδειγμα με την ομπρέλα; Αν θέλετε μια μικρή βοήθεια για το πώς να αντιδράσετε αν το παιδί ξεχάσει την ομπρέλα, διαβάστε το σχετικό post μου Πώς να μιλάμε στα παιδιά μας.

Ως γονείς ξέρουμε ότι κανένα tip δεν μπορεί να μετατρέψει ως δια μαγείας τα παιδιά μας στα πιο υπάκουα πλάσματα του κόσμου. (Και ούτε θέλουμε στο κάτω κάτω να υπακούν τυφλά εμάς ή άλλους, έτσι δεν είναι;)

Ας αξιοποιήσουμε όμως το σημερινό tip την επόμενη φορά που θέλουμε να μας ακούσουν τα παιδιά μας. Γιατί τόσο η κοινή λογική όσο και η επιστημονική έρευνα, μας δείχνουν ότι οι πιθανότητές επιτυχίας μας θα αυξηθούν!

Καλή επιτυχία!

Πώς να αυξήσετε τις πιθανότητες να σας ακούνε τα παιδιά
  • Share
  • Tweet
  • Pin
  • 284shares

Σχετικά posts:

Επείγουσα αγκαλίτσαΕπείγουσα αγκαλίτσα Το βάζο των αναμνήσεων Βραδινό καληνύχτισμα και 3 θετικές ερωτήσεις για να κάνουμε στα παιδιά μας

Ανηκει στην κατηγορια:Featured, Μητρότητα επισημασμένο με:γονείς και παιδιά, tips

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Aspa Online

Γεια είμαι η Άσπα! Πιστεύω ότι η ζωή είναι πιο διασκεδαστική όταν τη μοιράζεσαι κι έτσι σε αυτό το blog μοιράζομαι τις σκέψεις μου και τις περιπέτειές μου με τα παιδιά μου τα τελευταία 17 χρόνια. Καλώς ήρθες!
[Περισσότερα…]

Τι ψάχνεις;

Μπες στο e-shop
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Δωρεάν εκτυπώσιμα

Πρόσφατα Posts

  • 5+1 απλά βήματα για να φτιάξεις το δικό σου κόμικ (με δωρεάν εκτυπώσιμο)
  • Απρόσμενο δώρο από την Ουγκάντα
  • Έκανα αρκετά ως μαμά;
  • Χάρτινη Αλατιέρα: Το παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων που σου λέει την τύχη!
  • 6 παιχνίδια για το αυτοκίνητο που θα λατρέψουν τα παιδιά (για ήσυχες διαδρομές)

Λένε για το blog

Είναι υπέροχο και ανθρώπινο, τόσο κοντά σε αυτά που ζούμε!

Διάβασε τι άλλο λένε >>

Copyright © 2025 · Aspa Online · Όροι Χρήσης · Πολιτική Απορρήτου · Όλα τα κείμενα και οι εικόνες είναι πνευματική ιδιοκτησία του Aspa Online. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η αναδημοσίευση και η τροποποίησή τους χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του δημιουργού τους. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

  • 284shares
  • 208
  • 0
  • 76
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}